Sunday, October 18, 2009

.:aku di sisi-MU:.


Aku tidak harap dengan amalanku
Walaupun aku berusaha mengerjakannya
Aku cuba bermujahadah
Melaksanakan yang disuruh
Meninggalkan yang ditegah
Namun yang disuruh tidak sempurna
Yang ditegah terbuat juga
Begitu lemahnya aku

Bertungkus lumus aku bermujahadah
Melaksanakan yang diperintah
Meninggalkan yang ditegah
Tidak mampu aku menyempurnakannya
Aduh lemahnya aku
Aku kecewa
Aku sedih selalu

Katalah bukan dengan rahmatMu Tuhan
Atau bukan dengan kemaafanMu
Aku hampir putus asa
Tak mesti rahmatMu yang aku tunggu
Setidaknya kemaafanMu

Yang aku pinta
Aku inikan hambaMu
Kalau bukan belas kasihMu
Siapa lagi yang mengasihi aku?


Wallahu a'lam...

2 comments:

  1. je,sdih aq bacer..
    terkesan di hati

    keep it up ye?

    ReplyDelete
  2. hm..bazz..
    ini untuk renungan kita bersama...
    harap2 segala amalan baik yg kte penah wat diterima...
    insyaAllah...

    ReplyDelete