Sunday, October 18, 2009

Langkah Pertama

السلام عليكم ورحمت الله وبركاته

Alhamdulillah, akhirnya aku berkesempatan untuk mencoretkan sepatah dua kata dalam blog ni yang da lama aku biarkan bersawang tanpa sebarang benda pun. Sebenarnya da lama aku terfikir nak buat blog ni,tapi aku selalu terfikirkan apakah faedahnya ada blog ni...dan akhirnya aku telah mendapat jawapannya dari akhawat yang slalu aku cintai kerana-Nya. Ya ALLAH, betapa bertuah & beruntungnya aku kerana telah bersama-sama dengan mereka.


Akhirnya aku gagahkan jua tangan ini untuk menaip sesuatu yang berfaedah dan berguna kepada pembaca-pembaca blog ni, insyaAllah....semoga apa yang diharapkan akan berpanjangan...ini adalah percubaan pertama aku,so, aku mengharapkan sebarang komen-komen yang membina atau membunuh dari semua pembaca supaya aku dapat improvekan lagi tulisan blog ni...insyaAllah...So, ini saja yang dapat aku kongsikan dulu sebelum aku meng’up-date’kan lagi blog yang tak berapa nak kreatif dari orang lain.
Untuk renungan:

”Sesungguhnya Allah mencintai orang-orang yang berperang di jalan-Nya dalam barisan yang teratur, seolah-olah mereka seperti sebuah bangunan yang tersusun kukuh.” (surah As-Saff, 61: 4)


Manusia adalah insan kerdil yang sentiasa cenderung melakukan kesilapan...berdampinglah dengan insan-insan yang mampu menasihatimu apabila kamu melakukan kesalahan....serta insan yamg mampu menerima teguran apabila dia melakukan kesilapan....kerana manusia itu diciptakan saling memerlukan antara satu sama lain.

sekian.

No comments:

Post a Comment